Gesetteld - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisanne Foppen - WaarBenJij.nu Gesetteld - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Lisanne Foppen - WaarBenJij.nu

Gesetteld

Door: Lisanne Foppen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Oktober 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Inmiddels ben ik een maand in het prachtige Zuid-Afrika. Een maand met een weekje "werk" en daarna ben ik direct weer verder gegaan met waar ik gebleven was, vakantie vieren. De vakantie bestond uit kamperen in Botswana in een tent waar ik het niet over ga hebben. Het was heftig met de apen, insecten en nijlpaarden. Na het kamperen zijn we doorgereist naar Zimbabwe, Zuid-Afrika is ook maar Zuid-Afrika natuurlijk. Twee extra landen meepakken is heel normaal. Wat blijkbaar ook heel normaal is, is dat je hier olifanten op de snelweg hebt lopen. Toch gek dat je in Nederland alleen maar een bambi of pumba op je moterkap kan krijgen.

Ik voel me thuis in Zuid-Afrika. Mijn gammele bed is nog steeds gammel maar zeeziek word ik er niet meer van. Het tasje met douche spullen pak ik elke keer in mét handdoek en ik laat maar drie keer in de week mijn onderbroekje vallen op de ranzige vloer. Ik ben gesetteld. Zondag hoop ik weer thuis te komen van onze backpack tocht. Maandag ga ik dan eindelijk echt beginnen met werken. Dit keer voor vier weken, daarna heb ik een weekje vakantie en komt mijn lieve vriend langs. Wie had dat gedacht, wij saampjes in Zuid-Afrika!

Tot de volgende keer xxxxxx!!

  • 17 Oktober 2014 - 09:07

    Henny Smits:

    Nou wordt ik wel erg nieuwsgierig naar die tent!!!
    Fijn dat je het naar je zin hebt en geniet van het prachtige Afrika, al ken ik het alleen maar van films.
    Benieuwd hoe het werk zal zijn, veel succes!

    Groet uit een zonnig Hilversum

  • 17 Oktober 2014 - 09:09

    Henny Smits:

    Oeps ,schrijffoutje!

  • 18 Oktober 2014 - 09:26

    Denice:

    Wat fijn om te lezen dat je aan het genieten bent!! De tijd vliegt voorbij of niet?
    Wat een mooie foto's, echt heel gaaf!
    Heel veel succes de a.k. 4 weken.

    Liefs Denice

  • 23 Oktober 2014 - 17:27

    Corine:

    Hoi Lisanne,
    heerlijk hoe je schrijft. Ik had een iets ander beeld na het kijken van de film 'Out of Africa'. Goed dat je in Hardenberg hebt kunnen wennen met weinig kastruimte en op elkaar gestapeld zijn :-)
    Geniet er lekker van.... en ga eens aan het werk!
    Hartelijke groet uit Hardenberg (10 graden, nog wel +),
    Corine

  • 24 Oktober 2014 - 19:46

    Ria Morrenhof:

    Hoi Lisanne,
    Wat een mooie verhalen en prachtige herkenbare foto's.
    Mooi dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet van alles wat je daar ziet en mee maakt.
    Ik hoop al je verhalen nog eenstemmig horen.

    Groet
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Voor mijn HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening volg ik de buitenlandse Minor ISD( International Sustainable Development). Mijn projectland is Zuid-Afrika. Van september tot januari ben ik werkzaam op het weeshuis" Gods Golden Acre" in het plaatsje Kwazulu-Natal. Gods Golden Acre vormt een sterke en veilige haven voor kinderen die wees zijn geworden. Iedereen is welkom. Mijn werkzaamheden en mijn belevingen zijn vanaf september tot januari hier te volgen.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 6609

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: