Luxepaarden - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lisanne Foppen - WaarBenJij.nu Luxepaarden - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lisanne Foppen - WaarBenJij.nu

Luxepaarden

Door: Lisanne Foppen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 September 2014 | Nederland, Nederland


Dag 2
Zondag 21-09-2014

Luxepaarden

Vanochtend wakker geworden door geschommel aan mijn bed. Geschommel aan óns bed moet ik eigenlijk zeggen, we slapen in een stapelbed die nog gammeler is dan een zelf geknutseld bed van de Ikea. Dit is wennen. Wennen aan de kamer zonder voldoende kastruimte, wennen aan het leven uit een koffer. Ik ben blij dat mijn ouders mij wat kampeerervaring hebben gegund. Ik liep vanochtend braaf met mijn tasje gevuld met een handdoek en shampoo naar de douche, deze bevindt zich net naast ons huis. Ja de schrik zat er goed in toen wij ontdekten dat we in ons huis geen douche hadden. Het leven uit een koffer én het poedelen in een tobbe bracht ons tot een diepe stilte en een traan. De ervaren backpackers onderscheiden zich van de luxepaardjes. Ik ben een luxepaard.

Tegen de tijd dat het luxepaard zich heeft aangekleed is de kerkdienst al in volle gang. Dit moet minder luxe worden mocht ik geaccepteerd willen worden in deze toch wel bijzondere samenleving. Bij het aanhoren van het eerste lied krijg ik kippenvel over mijn hele lijf. Wat een prachtige stemmen en wat een sfeer wordt daarmee gecreëerd. Mijn ogen lopen vol, de emotie is voelbaar in deze omgebouwde keuken. Mijn lijf probeert instinctief mee te swingen op de Zuid-Afrikaanse maat, dat die maat anders is dan de maat in Nederland bewijzen mijn voeten die struikelen over mijn iets te lange jurk. Het maakt me niets uit. Dit prachtige gezang maakt van elke lompe boer een professionele danser. Er is dus hoop voor mijn vriend en die hoop is er ook voor mij, morgen mijn jurk maar korter proberen te maken met mijn provisorische naai- set.

Na de kerkdienst lopen wij weer terug naar ons huisje. In de kleine 100 meter die ik af leg vliegen er kanaries door de lucht en de apen klauteren door de bomen. Ik denk aan mijn vader. Mijn vader zou graag dit gele vogeltje in een kooitje in zijn tuin zien fladderen. Met een lach op mijn gezicht vervolg ik mijn weg en plaats ik mijn stoel in onze achtertuin om van de Zuid-Afrikaanse zon te genieten. Mijn gedachten dwalen af naar de rest van de week. Morgen maak ik een voedseldropping mee en ga ik een kijkje nemen in de primaire school{ basisschool}.


  • 23 September 2014 - 20:48

    Roelof (papa):

    Kanaries.....??????

  • 23 September 2014 - 21:37

    Patrick (Vriend, Lompe Boer):

    Schrijf de danspasjes even goed op, heeeel misschien kan ik daar wel wat van leren!

  • 23 September 2014 - 21:37

    Kirsten:

    lisan, wat kan jij toch leuk schrijven. heel veel succes en geniet. dan zal ik van jou verhalen genieten :) heel veel groetjes uit het koude Nederland

  • 23 September 2014 - 21:51

    Ben:

    Zijn het wevervogels????

  • 24 September 2014 - 13:35

    Thirsa:

    Zo lisanne! Heftig man, suc6 met settelen daar!

  • 24 September 2014 - 17:50

    Michiel:

    Mooi geschreven hoor! Heel veel succes en plezier gewenst daar!

  • 24 September 2014 - 18:37

    Anja:

    Dag lieverd,
    Weer een mooi en realistisch stukje geschreven met de nodige zelfkennis, haha, geweldig! Kijk nu al uit naar het vervolg.
    Hou je taai, liefs!

  • 07 Oktober 2014 - 14:22

    Greta:

    Je blog gevonden. He wat een talent voor schrijven, fijn om te lezen! Hoop dat je het ook naar je zin hebt (van luxe zal het wel niet komen...) Geniet van je indrukwekkende reis en we wachten op het vervolg.. Veel plezier!

  • 09 Oktober 2014 - 14:22

    Henny Smits:

    Hoi Lisanne,

    Na een paar dagen weet je niet beter. Geniet van alles om je heen.
    Succes en ik zie al uit naar het volgende verhaal,
    Groetjes uit een zonnig Hilversum

  • 10 Oktober 2014 - 15:00

    Lisanne Foppen:

    Dag allemaal!

    Wat een leuke en lieve reacties! Echt heel leuk om te lezen allemaal!

    Mijn volgende blog laat nog een paar weken op zich wachten. Ik reis de komende twaalf dagen af naar Botswana en Simbabwe, gister naar het Krugerpark geweest waar ik vier van de big five heb gespot, buffel, olifant, neushoorn en zelfs de luipaard. Dat was echt uniek! Vanaf morgen drie nachten kamperen in Botswana en daarna de Victoria Falls bewonderen.

    Tot over een aantal weken!

    Groetjes vanuit Zuid-Afrika!!

  • 10 Oktober 2014 - 23:01

    Rita:

    Dag lieve nicht,
    Wat krijg jij unieke kansen, werken voor het goede doel, en ondertussen, een volgens mij waanzinnig mooi land bezoeken. Geniet ervan. Liefs van ons allemaal.

  • 14 Oktober 2014 - 10:35

    Gerry :

    Hoi Lisanne,

    Als je dit leest ben je ws weer terug van je reis naar Botswana en Zimbabwe. Ben benieuwd wat je daar allemaal hebt gezien en meegemaakt. We kijken uit naar je volgende verslag.

    Groetjes van Ferrie en Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Voor mijn HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening volg ik de buitenlandse Minor ISD( International Sustainable Development). Mijn projectland is Zuid-Afrika. Van september tot januari ben ik werkzaam op het weeshuis" Gods Golden Acre" in het plaatsje Kwazulu-Natal. Gods Golden Acre vormt een sterke en veilige haven voor kinderen die wees zijn geworden. Iedereen is welkom. Mijn werkzaamheden en mijn belevingen zijn vanaf september tot januari hier te volgen.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 6612

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: