Ik ga nu écht naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lisanne Foppen - WaarBenJij.nu Ik ga nu écht naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lisanne Foppen - WaarBenJij.nu

Ik ga nu écht naar Zuid-Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 September 2014 | Nederland, Nederland

Dinsdag 02 september 2014,

De eerste schooldag is een feit en daarmee ook de start van de theoretische voorbereiding van mijn reis en werkzaamheden in Kwazula-Natal. Zijn het niet mijn eigen gedachten die de spanning verhogen dan zijn het wel de uitgesproken gedachten van mijn reisgenoten. Het is een feit. Wij gaan écht naar Zuid-Afrika. Iedereen lijkt zich vol bewust te zijn van alle kleine praktische zaken die nog geregeld moeten worden voor vertrek. En ik? Ik zweef ergens tussen de olifanten en de giraffen. Een trap van diezelfde olifant heb ik nodig om ook maar eens aan de slag te gaan met die kleine praktische zaken. Heb ik wel een wereldstekker? Een zaklamp? Een noodpakket vol met pleisters, verband en scharen? Het antwoord is natuurlijk ja, ik heb het allemaal wel. Terug naar de olifanten en de giraffen.

Mijn reis start over precies 17 dagen. 17 dagen ben ik nog in Holland. Holland klinkt zo lekker Nederlands. HOL-Land. Een ''hol'' land is het zeker, zo klein en koud dat mijn eigen stem galmt bij een schreeuw. Toch weet ik zeker dat ik het ga missen. De Hollandse mensen, Hollandse cultuur en niet te vergeten de Hollandse kaas. Maar ik ruil het allemaal graag even in voor de Zuid-Afrikaanse cultuur. Want een olifant en een giraf in Holland zijn net even anders dan die in Zuid-Afrika.

Mijn volgende blog zal waarschijnlijk vanuit Zuid-Afrika komen. Ik ga nu écht naar Zuid-Afrika!!

  • 07 September 2014 - 22:48

    Michelle:

    Ik ben zo benieuwd naar hoe je t allemaal gaat ervaren. Zo gek om te beseffen dat ik dit allemaal een half jaar geleden door heb gemaakt.
    Gelukkig zul je je nog verbazen wat je daar allemaal nog aan Nederlandse producten kunt kopen; ).
    Wil je iedereen een hele dikke knuffel van mij geven op GGA?!

    Hele fijne reis gewend en geniet van alle geweldige ervaringen die je tegemoet gaan komen :)

    Liefs Michelle

  • 19 September 2014 - 17:07

    Mirjam Jannink:

    Heey Lisanne,

    Je begint bijna met je olifanten- en girafenavontuur!! Wat spannend, maar superstoer! Ik hoorde dat je dinsdag op kantoor was. Helaas was ik er niet bij. Ik heb de rest van de week wel genoten van de pepernoten hoor ;) haha.
    Ik wens je een hele goede reis, succes en vooral veel plezier. Ik zal regelmatig je site even bezoeken om je verhalen te lezen en jaloersmakende foto's te zien :)

    Groetjes uit Hardenberg

  • 28 Oktober 2014 - 13:08

    Greta:

    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Voor mijn HBO opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening volg ik de buitenlandse Minor ISD( International Sustainable Development). Mijn projectland is Zuid-Afrika. Van september tot januari ben ik werkzaam op het weeshuis" Gods Golden Acre" in het plaatsje Kwazulu-Natal. Gods Golden Acre vormt een sterke en veilige haven voor kinderen die wees zijn geworden. Iedereen is welkom. Mijn werkzaamheden en mijn belevingen zijn vanaf september tot januari hier te volgen.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 6598

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 16 Januari 2015

Mijn reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: